En sväng till stallet

Alla hästtjejer vet vad det innebär. Ta sig dit, mocka, hämta in hästen från hagen, borsta, rytka och göra iordning inför ridning, rida, pyssla om hästen efter ridpasset, ta sig där ifrån (räknar inte med duschen efter). En utflykt på minst 2.5-3 timmar. Såvida inget händer. Exempel 1; hästen vill inte bli fångad i hagen. Exempel 2; hästen är sjuk.
När man ska introducera sin nya kille till det här livet får man göra det med försiktighet. Gärna med en muta. Det bästa är att skaffa en kille som har ett eget intresse som tar lite tid. Gärna dom dagar du är i stallet. Eller en ridkille. Men dessa är sällsynta. Antingen är de redan upptagna eller så gillar dom andra killar. Man kan även försöka få honom att bli intresserad och börja rida. Men det kan vara nog så svårt.
Jag och Erik har en bra balans; han spelar fotboll (något jag aldrig har varit och tittat på) och jag rider (något han aldrig tittar på. När det är viktiga fotbollsmatcher på tvn får jag roa mig på annat håll, när det är hästsport får han låna min telefon så han kan spela spel. En bra deal! 









































































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0