Tråkväder

Solen sken när jag vaknade. Nu är det jämngrått. Så det blir till att göra tråkiga sysslor inne. Städa,diska,tvätta. Och hoppas på att det klarnar upp till eftermiddagen då jag och Latina får ridsällskap.

Idag såg jag ett inslag på tvn om Beridna Högvaktens fina hästar.De skulle ha öppet hus idag. Då tänkte jag på den fina fuxen jag hade på Stömsholm. Bornonwille hette han, men jag kallade honom för Wille. Stor,fin och taktmässig. Det är inte ofta man får chansen att rida en sån fin häst. Alla Högvaktens går ett års utbildning på Strömholm. Dom är alla inridna och visade på treåstestet när de kommer. Och det ingår i instruktörsutbildningen att rida unghäst. När hästarna har gått ett år på Strömsholm är det en överlämningscermoni vid Strömsholmstävlingarna där de får sina nya namn innan de åker iväg till sina nya jobb inom förvaret. Nästa gång Högavakten har öppet hus måste jag åka dit och se hur det har gått för Wille (som numera heter Ulster).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0