Fotbollstjej

Nu har jag kollat på en massa fotbollsmatcher under EM. Det som slå mig är hur mcket pengar det finns i den sporten, hur mycket reklam, sponsring det finns, hur mycket spelarna tjänar. Och ändå är det en sport som kan spelas av alla som har något runt föremål. Den absolut billigaste sporten du kan ägna dig åt.
Jag har inte bara tittat, jag har även försökt analyserat spelet. Min slutsatas är; det kommer sällan något bra av kort slagna hörnor, det blir bra målchanser av fasta situationer, men trots att du är världens näst bäst betalda spelare (läs Rohnaldo) kan missa i princip öppet mål. Så när allt kommer kritan är bollen rund och det ska till både skicklighet och lite tur för att bollen ska i mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0