Bra på att rida

Att bli bra på att rida krävs träning. År av träning. Men inte bara ridning. Det krävs att man kan se till hästen som helhet, som biologisk varelse. Och lära känna individen. Tur att det finns ridskolor! Där finns utbildade lärare och massor av hästar, ponnyer av olika storlekar, typer av temperament. Här kan man prova sig fram vilken typ av häst man passar med och man får erfarenhet!
Jag vill slå ett slag för alla ridskolor här i Sverige och framförallt mina hjältar ridskolehästen. Här i Sverige ligger vi i framkant när det gäller ridskoleverksamhet. Vi har ett bra förhållande till våra hästar, som får vara ute, gå i grupp och varierande arbete. Och det hästarna ger tillbaka är ovärdeligt! Känslan att göra en bra galoppfattning eller att hoppa det där hindret man inte trodde att man vågade.
Jag är uppväxt på ridskola, jag har ridit mpnga olika hästar och åkt av säkert tusen gånger. Men oj, vad glad jag är att mina föräldrar tyckte att jag skulle lära mig att rida innan jag fick en egen ponny(vilken jag fortfarande inte fått). Jag är en miljon erfarenheter rikare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0